Trips until April 10 currently suspended

English below

+++

De afgelopen weken hebben wij natuurlijk nauwgezet de ontwikkelingen rondom het nieuwe corona virus / COVID19 gevolgd. Zeker na de dramatische ontwikkelingen van de laatste dagen rest ons geen andere keuze dan onze reizen, in ieder geval tot 10 april a.s., voorlopig op te schorten. 

Sinds vandaag zijn alle skiliften in zowel Zwitserland als Frankrijk dicht. De hutten zijn vooralsnog open met de helft van de bezetting; toerskiën in kleine groepjes tot 6 deelnemers is weliswaar (nog) toegestaan en activiteiten in de frisse berglucht zijn gezond. Maar verstandig vinden wij dit niet.

Niet alleen staan wij achter het principe dat sociale interactie tot een minimum dient te worden beperkt; ook loopt de Zwitserse en Franse gezondheidszorg tegen haar grenzen aan. Een ongeluk zit in een klein hoekje en dan wil je ook graag geholpen worden. Gezien de huidige ontwikkelingen zal medische verzorging in geval van een blessure (of erger) in de komende weken niet meer gegarandeerd kunnen worden. Iedereen die een reis bij ons heeft geboekt met reisdata tussen nu en 10 april is inmiddels door ons per mail en whatsapp gecontacteerd. Voor de voorjaarsreizen naar Noorwegen en Zweden zullen we in een later stadium een definitieve beslissing nemen.

Wij wensen iedereen veel sterkte en gezondheid toe in deze turbulente tijden. 

+++

Given the dramatic developments of the last few days regarding new corona virus / COVID19, we have no other choice but to suspend our trips, at least until April 10, for the time being.

As of today, all ski lifts in both Switzerland and France are closed. The mountain huts are still open with half the occupancy; Ski touring in small groups of up to 6 participants is (still) allowed and activities in the fresh mountain air are healthy. But we do not think this is a wise thing to do.

Not only do we support the theory that social interaction should be kept to a minimum; Swiss and French health care is also reaching its limits.  In view of current developments, medical care in case of an injury (or worse) can no longer be guaranteed in the upcoming weeks. Everyone who has booked a trip with us with travel dates between now and April 10 has already been contacted by email and WhatsApp. For the spring trips to Norway and Sweden, we will make a final decision at a later stage.

We wish everyone a lot of strength and health in these turbulent times.

Contact us

We spreken Nederlands, we speak english, nous parlons français, wir sprechen Deutsch

info@mountaintravel.ch
www.mountaintravel.ch
Edward Bekker Ski & Alpinisme Switzerland Sàrl
Route d'Emosson 4
Espace Mont Blanc
CH-1925 Finhaut
Valais - Switzerland

Built with HTML5 and CSS3 Copyright © 2020 Edwardbekker Sàrl - Website by MV

Black Diamond Care Plus Diamir Ista Julbo La Sportiva MK-skiservice Sbv Tissot VDBS